h
PRISVINNERE: NAV Kontaktsenter vant pris - igjen. Denne gangen mottok Elin Lind, John Tungen, Lene Løvik, Terese Simonsen og Per-Stian Ekroll prisen «Årets beste kundeservice» på Social Media Days. Foto: Anne-May Johansen

NAV best på kundeservice i sosiale medier

NAV Foreldrepenger på Facebook vant mandag prisen for årets beste kundeservice i sosiale medier på Social Media Days.


– Det var den beste prisen vi kunne ha fått, for er det noe vi brenner og jobber for, så er det kundeservice, sier redaktør for tjenesten Elin Åsbakk Lind i NAV Kontaktsenter.

Gullenken er sosiale mediers svar på Oscar. Det deles ut ti ulike priser til de som har utmerket seg i sosiale medier i året som gikk. NAV foreldrepenger vant beste kundeservice og kom også på pallplass i prisen Årets fagmiljø. NAV Jobblyst på Facebook var en av de ti finalistene for prisen Årets beste Facebook-side, men nådde ikke helt opp.

SMASK: Redaktør for NAV Foreldrepenger på Facebook, Elin Lind, er både stolt og glad for å vinne Gullenken.

Lind forteller at i juryens begrunnelse ble det trukket fram at NAV Foreldrepenger på Facebook ikke bare svarer hurtig og vennlig til alle som stiller spørsmål på Facebook-siden, de er også flinke til å lage informative innlegg som hjelper foreldre når de skal planlegge og gjennomføre foreldrepengeperioden sin.
– Det kom også tydelig fram at vi bryr oss om brukere våre og deres rettigheter, og at vi er opptatt av å gi riktig informasjon at vi alltid har to veiledere som kvalitetssikrer svaret.

NAV Foreldrepenger besvarer av veiledere ved NAV Kontaktsenter i Hordaland. De vant årets beste Facebookside i 2013 og var også topp tre på kundeservice da Gullenken ble delt ut i fjor.
NAV Jobblyst besvares av veiledere ved NAV Kontaktsenter Oppland.

Her er hele begrunnelsen for at NAV Foreldrepenger på Facebook fikk prisen for best kundeservice på Social Media Days 29.1.2018:

Hele deres tilstedeværelse på Facebook er i grunn kundeservice, ikke bare ved henvendelsene de får på veggen eller kommentarer på innleggene sine, men all informasjon de deler i egne innlegg. De er flinke til å forenkle tung informasjon og gjøre det lettfattelig, for en målgruppe som har stort behov for tydelig og god kommunikasjon om noe de er helt avhengig av informasjon om. De løser et viktig samfunnsoppdrag på en god måte. De leverer både på responstid og kvalitet, ved at alle svarene de gir er dobbeltsjekket av minst to rådgivere.


FacebookTwitterLinkedInEmail